Шкiльнi новини
10 січня 2020 рокуПРОФІЛАКТИКА БУЛЛІНГУ У ДИТЯЧОМУ СЕРЕДОВИЩІ - ТУРБОТА І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ДОРОСЛИХ
Буллінг, що став прикметою нашого часу,
викликає тривогу громадськості і вимагає експертної оцінки
фахівців. Про основні питання, що стосуються цього
негативного явища йде мова в публікації практикуючого психолога ДШМ
№6 Анастасії Олексіної.
Буллінг (або цькування) - діяння (дії або
бездіяльність) учасників колективу, які полягають у психологічному,
фізичному, економічному насильстві, в тому числі із застосуванням
засобів електронних комунікацій, скоєних щодо одного з членів
колективу. При цьому жертва не може захистити себе від нападок, що
і відрізняє буллінг від конфлікту, де сили сторін приблизно
рівні.
Види буллінгу
- вербальний (постійні образи, погрози і зневажливі коментарі про
будь-кого (про зовнішній вигляд, релігійні уподобання, етнічна
приналежность, інвалідность, особливості стилю одягу тощо);
- фізичний (спричинення фізичної шкоди);
- економічний (вимагання грошей, пошкодження або крадіжка речей і
т.і.);
- психологічний, соціальний (ігнорування, бойкот, поширення
неправдивої інформації);
- кібербуллінг (анонімні погрози, дзвінки з мовчанням,
переслідування, тощо.);
Передумови і причини виникнення
буллінгу
1.Особистосний фактор
Фізичні або психологічні особливості дитини, яка відрізняється
зовнішнім виглядом, станом здоров'я, бажанням здобути авторитет в
очах однолітків.
2.Сімейний фактор
Відсутність близьких, довірчих відносин у родині, відсутність уваги
до дитини, слабкий або надмірний контроль над дитиною.
3.Сітуативні чинники
Стрес, відсутність належної уваги з боку педагога, авторитарний
стиль навчання, ігнорування проблеми і відсутність контролю з боку
педагогічного колективу.
4.Соціальні чинники
Стереотипи, культурні норми, соціально-економічна нерівність, вплив
інтернету.
Рекомендації
батькам
Батькам потрібно навчити дітей розповідати про всі проявах
буллінгу. Підлітки можуть довіритися і іншим дорослим, яким вони
довіряють. Потрібно допомогти дітям знаходити друзів, запобігати
можливому буллінгу і зберігати самооцінку на високому рівні. Дитина
також повинна навчитися задерикуватості, впевненості та
наполегливості, і проявляти такі якості хоча б зовні. Якщо ж
підліток є за своєю суттю агресором, слід направити його
енергію в мирне русло - дати можливість проявити себе у спорті,
культурі тощо.
Оставьте комментарий!