Як уже повідомлялось, нещодавно у нашому учбовому
закладі було проведено дослідження з метою вивчення стану
дистанційного навчання. 30 педагогів взяли участь у
анонімному анкетуванні та виказали свою позицію щодо різних
аспектів формату навчального процесу, який увійшов у практику
роботи школи під час пандемії коронавірусу.
Головною метою анкетування було визначення особливостей дистанційного навчання, встановлення недоліків і переваг дистанційної форми освіти для окремих учасників освітнього процесу та формування пропозицій щодо подальшого вдосконалення освітнього процесу, - зазначають його організатори.
У результаті опитування з’ясувалось, що переважна більшість викладачів школи в процесі онлайн навчання віддавали перевагу комунікації учнями, використовуючи Viber, Zoom та Skype, вважаючи ці платформи найбільш зручними. Щодо форм навчання, то використовувалися веб-заняття, онлайн-конференції, чат-заняття та інші. При цьому на тверде переконання 90% опитаних вони залишаються прихильниками саме очної форми навчання учнів.
Як показала практика, майже дві третини опитаних витрачали більше часу на підготовку та проведення дистанційних занять, ніж зазвичай. У 53 відсотків респондентів не виникало труднощів з організацією дистанційного навчання, частина мала проблеми технічного характеру, що здебільшого стосувалися якості зв’язку, низької швидкості Інтернету тощо. Хтось зіткнувся з неможливістю повною мірою контролювати рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, деякі відчували певне зниження зацікавленості учнів.
І все ж, на переконання викладачів, їм вдалося досягти необхідного рівня засвоєння матеріалу учнями, і це дало 70 відсоткам опитаних підстави стверджувати, що рівень навчальних досягнень залишається стабільним, а 13 відсотків наголошує на його зростанні.
У період дистанційного навчання педагоги ДШМ №6 активно займалися самоосвітою: 77 відсотків відводили для цього від 2-3-х годин і більше на день. Це і читання професійної літератури, і участь у вебінарах чи в інших онлайн-заходах, перегляд тематичних сайтів, спілкування з колегами тощо.
На адресу адміністрації школи надійшла низка пропозицій та побажань щодо організації дистанційного навчання. Тож наразі вони вивчаються та розроблюються відповідні заходи з реалізації з метою вдосконалення цього напрямку роботи.